PAIA Manual – AfriKaans

1.     Definisies en interpretasies

1.1.         Definisies

Die volgende woorde of uitdrukkings sal die volgende betekenis in die Handleiding hê:

  • Toegangsfooibeteken fooi voorgeskryf vir die doeleindes van artikel 22 (6) van PAIA;
  • “Raad” beteken die Raad van die Suid-Afrikaanse Stigting vir Verantwoordelike Dobbelary wat deur sy Akte van Oprigting (MoI) aangestel is soos beoog deur die Maatskappywet, 71 van 2008, soos gewysig.
  • “Datasubjek” beteken die natuurlike of regspersoon op wie persoonlike inligting betrekking het;
  • “Adjunkinligtingsbeampte” of “AIB” beteken die aangewese individu wat verantwoordelik is om die inligtingsbeampte by te staan met die administrasie van PAIA;
  • “Effektiewe datum” beteken die datum van goedkeuring van hierdie Handleiding deur die Raad van die Stigting;
  • Inligtingsbeampte” of “IB” beteken die uitvoerende direkteur van die Stigting;
  • Interne appèl” beteken ‘n interne appèl na die betrokke owerheid ingevolge artikel 74 van PAIA;
  • “Handleiding” beteken hierdie handleiding, tesame met alle bylaes daarby, soos gewysig en van tyd tot tyd deur die Stigting beskikbaar gestel;
  • “PAIAbeteken Wet op die Bevordering van Toegang tot Inligting, Wet 2 van 2000 soos gewysig;
  • “POPIAbeteken Wet op die Beskerming van Persoonlike Inligting, Wet 4 van 2013;
  • “Persoonlike inligting” het die betekenis wat daaraan toegeskryf word onder POPIA en sluit spesifiek enige vorm van inligting in wat gebruik kan word om ‘n datasubjek te

identifiseer;

  • “POPIA” beteken die Wet op die Beskerming van Persoonlike Inligting, 2013 soos van tyd tot tyd gewysig tesame met die toepaslike regulasies;
  • “POPIA-regulasies” beteken die regulasies met betrekking tot die beskerming  van persoonlike inligting, 2018;
  • “Rekord” sal die betekenis dra wat in PAIA daaraan toegeskryf word, en sluit enige aangetekende inligting onder die beheer van die Stigting in;
  • “Verwerking” het die betekenis wat daaraan toegeskryf word in POPIA en “proses” het ‘n ooreenstemmende betekenis;
  • Reguleerderbeteken inligtingsreguleerder;
  • Republiekbeteken Republiek van Suid-Afrika;
  • “Versoek om toegang” beteken ‘n versoek om toegang tot ‘n rekord ingevolge artikel 11 van PAIA; en
  • “Verantwoordelike party” beteken ‘n openbare of private liggaam of enige ander persoon wat alleen of in samewerking met ander die doel van en middele vir die verwerking van persoonlike inligting bepaa

1.2.         Interpretasies

  • ‘n Verwysing na enige statutêre verordening sal vertolk word as ‘n verwysing na daardie verordening soos op die effektiewe datum van hierdie Handleiding en soos van tyd tot tyd gewysig of ver
  • Indien enige bepaling in ‘n definisie ‘n substantiewe bepaling is wat ‘n reg verleen of ‘n verpligting aan enige party oplê, ondanks die feit dat dit slegs in ‘n definisie is, sal daar effek aan die bepaling gegee word asof dit ‘n substantiewe bepaling in die liggaam van hierdie Handleiding is.
  • Waar enige woord of uitdrukking binne ‘n bepaalde klousule gedefinieer word, sal daardie woord of uitdrukking die betekenis dra wat daaraan toegeskryf word in daardie klousule waar dit ook al in hierdie dokument gebruik wo
  • Enige verwysing na dae (behalwe ‘n verwysing na besigheidsdae), maande of jare is ‘n verwysing na kalenderdae, maande of jare, na gelang van die geval. “Besigheidsdag” of “werksdag” beteken enige ander dag as ‘n Saterdag, Sondag of openbare vakansiedag soos omskryf in Artikel 1 van die Wet op Openbare Vakansiedae, 1994 (soos gewysig).
  • Wanneer enige aantal dae in hierdie handleiding voorgeskryf word, word die getal uitgesluit van die eerste en insluitend van die laaste dag gereken, en indien die laaste dag ‘n Saterdag, Sondag of openbare vakansiedag is, is dit die volgende dag wat nie ‘n Saterdag, Sondag of openbare vakansiedag is nie.
  • Woorde wat een geslag aandui, sal die ander geslag insluit, en die enkelvoud sal die meervoud insluit, tensy die konteks anders aandu
  • Die gebruik van die woord “insluitend” gevolg deur ‘n spesifieke voorbeeld(e) sal nie vertolk word as ‘n beperking van die betekenis van die algemene bewoording wat dit voorafgaan nie en die eiusdem generis-reël sal nie toegepas word in die interpretasie van sodanige algemene bewoording of sodanige spesifieke voorbeeld(e) n
  • Indien daar ‘n konflik is in die interpretasie van of toepassing van hierdie Handleiding en PAIA, sal laasgenoemde geld.

2.     Inleiding

  • Hierdie Handleiding is opgestel in ooreenstemming met Artikel 14 van die Wet op die Bevordering van Toegang tot Inligting, 2000 (soos gewysig) (“PAIA”).
  • Die Handleiding kan van tyd tot tyd gewysig word, en sodra enige wysigings aangebring is, sal die jongste weergawe van  die  Handleiding  in ooreenstemming met PAIA gepubliseer wor
  • Versoekers word genooi om die inligtingsbeampte of die adjunk- inligtingsbeampte van die Suid-Afrikaanse Stigting vir Verantwoordelike Dobbelary (“Die Stigting”) te kontak indien hulle enige hulp benodig ten opsigte van die gebruik of inhoud van hierdie Handleidi
  • Die definisies wat in hierdie handleiding verskaf word, is uitsluitlik vir die doel van hierdie Handleiding.
  • Die Handleiding beweer nie dat  dit  volledig  is  of  dat  dit  elke  prosedure waarvoor in PAIA voorsiening gemaak word, volledig hanteer n Versoekers word aangeraai om hulleself te vergewis van die bepalings van PAIA voordat enige versoek by die Stigting ingedien word.

3.     Omvang van die handleiding

  • Hierdie handleiding is opgestel ten opsigte van en is van toepassing op die rekords van die Suid-Afrikaanse Stigting vir Verantwoordelike Dobbelary

4.     Doel van die handleiding

Hierdie PAIA-handleiding is nuttig vir die publiek om-

  • na te gaan watter kategorieë van rekords deur die Suid-Afrikaanse Stigting vir Verantwoordelike Dobbelary (“Die Stigting”) gehou word  en beskikbaar  is sonder dat ‘n persoon ‘n formele PAIA-versoek hoef in te dien;
  • voldoende begrip te hê van hoe om ‘n versoek om toegang tot ‘n rekord van die liggaam te rig deur ‘n beskrywing te verskaf van die subjekte waarvoor die Stigting rekords hou en die kategorieë van rekords wat oor elke subjek gehou word;
  • die beskrywing te ken van die rekords van die Stigting wat in ooreenstemming met enige ander wetgewing beskikbaar is;
  • te weet wat al die oplossings is wat by die Stigting beskikbaar is ten opsigte van versoeke om toegang tot die rekords voordat hulle die reguleerder of die howe nader;
  • die dienste te beskryf wat aan die versoeker beskikbaar is soos deur die Stigting verskaf, en hoe om toegang tot daardie dienste te verkry;
  • die beskrywing van die Gids uiteen te sit, soos bygewerk deur die reguleerder, en hoe om toegang daartoe te verkry;
  • te verstaan of die Stigting persoonlike inligting sal verwerk, die doel van die verwerking daarvan en die beskrywing van die kategorieë van datasubjekte, en van die inligting of kategorieë van inligting wat daarmee verband hou;
  • te weet of die Stigting beplan het om persoonlike inligting buite die Republiek van Suid-Afrika te verwerk of  daarheen  oor  te  dra  en  die  ontvangers  of kategorieë van ontvangers aan wie die persoonlike inligting verskaf kan word;
  • te weet of die Stigting die toepaslike sekuriteitsmaatreëls het om die vertroulikheid, integriteit en beskikbaarheid van die persoonlike inligting wat verwerk moet word, te verseker; en
  • toegang te hê tot al die relevante kontakbesonderhede van die inligtingsbeampte en adjunk-inligtingsbeamptes wat die publiek sal bystaan met die rekords waartoe hulle van plan is om toegang te verkry.

 

5.     Belangrike kontakbesonderhede vir toegang tot inligting

5.1.         Hoof-inligtingsbeampte

Naam:                              Sibongile Simelane-Quntana

Tel:                                   +27 011 266 7323

E-pos:                               SibongileSQ@responsiblegambling.org.za

5.2.         Adjunk-inligtingsbeamptes

Naam:                              Witness Saurombe

Tel:                                   +27 11 026 7323

E-pos:                               WitnessS@responsiblegambling.org.za

Naam:                              Velaphi Muhlarhi

Tel:                                   +27 11 026 7323

E-pos:                               VeliM@responsiblegambling.org.za

5.3.         Toegang tot inligting algemene kontakte

E-pos:                  accesstoinformation@responsiblegambling.org.za

5.4.           Hoofkantoor

Fisiese adres

Die Suid-Afrikaanse Stigting vir Verantwoordelike Dobbelary
Sunnyside Office Park
Princess of Wales 32
Sentinel House
2de vloer
Parktown
2193

Telefoon:                        +27 11 026 7327

E-pos:                              info@responsiblegambling.org.za

Webwerf:                         www.responsiblegambling.org.za

6.     Gids oor die gebruik van PAIA en om toegang tot die gids te verkry

  • Die reguleerder het, ingevolge artikel 10(1) van PAIA, soos gewysig, die hersiene Gids oor die gebruik van PAIA (“Gids”) bygewerk en beskikbaar gestel in ‘n maklik verstaanbare vorm en wyse, soos redelikerwys vereis kan word deur ‘n persoon wat enige reg wil uitoefen soos beoog in PAIA en POP
  • Lede van die publiek kan die Gids gedurende normale werksure by die kantoor van die Stigting inspekteer of kopieë daarvan maak. Die gids kan ook verkry word:
  • op die webwerf van die Stigting https://www.responsiblegambling.org.za
  • op die webwerf van die reguleerder https://wwjustice.gov.za/inforeg/); en
  • by die kantoor van die reguleerder, waarvan die besonderhede hieronder

uiteengesit word:

Tel:       (010) 023 5200

E-pos:  PAIACompliance@infoRegulator.org.za

Adres: Inligtingsreguleerder van Suid-Afrika

JD House
Stiemensstraat 27
Braamfontein
Johannesburg,
2001

Pos: Posbus 31533 Braamfontein Johannesburg, 2017

  • ‘n Kopie van die Gids is ook beskikbaar in die volgende twee bykomende amptelike tale, vir openbare insae gedurende normale kantoorure-
    • Die bykomende twee tale waarin hierdie gids beskikbaar sal wees, is IsiZulu en Afrikaans. Die Stigting is daartoe verbind om die gids binne 12 maande vanaf die publikasiedatum van hierdie handleiding in bykomende tale beskikbaar te stel.

7.     Kategorieë van rekords van die Stigting  wat beskikbaar is sonder dat ‘n persoon toegang hoef te versoek

  • Hierdie afdeling van die Handleiding sit die kategorieë en beskrywings van rekords wat deur die Stigting gehou word, uiteen. Die insluiting van enige kategorie rekords moenie as sodanig beskou word dat rekords wat binne daardie kategorie val, onder PAIA beskikbaar gestel sal word  nie. In die besonder, sekere gronde van weiering soos uiteengesit in PAIA kan van toepassing wees op ‘n versoeker wat toegang tot sodanige rekords vra.
  • Operasionele inligting en ooreenkomste van die volgende kategorieë:
  • Dokumente wat verband hou met die beleid, doelwitte en bestuur van die Stigting
  • Ooreenkomste met enige persoon of regering
  • Huurooreenkomste
  • Memorandums van verstandhouding
  • Akte van oprigting
  • Openbare bewustheid
  • Opleiding.
  • Finansiële en rekeningkundige rekords van die volgende kategorieë:
  • Bankrekeningrekords.
  • Bruto dobbelinkomstebydraes deur dobbel- en wedoperateurs.
  • Grootboek-rekening
  • Geouditeerde finansiële sta
  • Jaarverslae, insluitend balansstaat en staat van inkomste en uitgawes wat deur die Stigting se ouditeure gesertifiseer is.
  • Jaarlikse begrotings en jaarlikse prestasieplann
  • BTW-, LBS- en WVBBS-rekords.
  • Menslike hulpbron-rekords van die volgende kategorieë:
  • Beleide en prosedures.
  • Kontrakte, diensvoorwaardes  en  ander  ooreenkomste  (personeellêers uitgesluit).
  • Pensioenfondsrekords, behalwe persoonlike inligting van werknemers.
  • Mediese skema-rekords, behalwe persoonlike inligting van werknemers.
  • Intellektuele eiendom-inligting van die volgende kategorieë:
  • Logo’s
  • Wenners weet wanneer om te stop-slagspreuk
  • ‘n Dobbelprobleem maak seer-slagspreuk
  • Navorsingsmateriaal
  • Fotografiemateriaal
  • Opleidingsmateriaal

 

 

 

8.     Beskrywing van die rekords van die Stigting wat beskikbaar is in ooreenstemming met enige ander wetgewing

Kategorie van rekords Toepaslike wetgewing
Akte van oprigting Maatskappywet 71 van 2008
PAIA-handleiding Wet op die Bevordering van Toegang tot

 

Inligting, Wet 2 van 2000

9.     Versoekprosedure

  • Voltooiing van die voorgeskrewe vorm
  • Enige versoek om toegang tot ‘n rekord ingevolge PAIA moet wesenlik ooreenstem met Vorm 2 van Bylae A tot Regeringskennisgewingn R.757 gedateer 27 Augustus 2021 wat kragtens die PAIA-regulasies afgekondig is, en moet spesifiek wees ten opsigte van die rekord wat versoek word. Verwys asseblief na Bylae A. ‘n Versoek kan ook deur die volgende skakel ingedien word:  https://responsiblegambling.org.za/paia-workform/
  • ‘n Versoek om toegang tot inligting wat nie voldoen aan die formaliteite soos voorgeskryf deur PAIA nie, sal nie verwerk word nie en kan afgekeur word en daar sal van die versoeker vereis word om ‘n nuwe indiening te doen wat as ‘n nuwe indiening verwerk sal word en dus onderhewig sal wees aan die wagtydperk soos hieronder bepaa
  • POPIA bepaal dat ‘n datasubjek, by bewys van identiteit, die

Stigting kan versoek om al die inligting wat hy oor die datasubjek hou, sonder koste te bevestig en dat  hy toegang tot sodanige inligting kan versoek, insluitend inligting oor die identiteit van derde partye wat toegang tot sodanige inligting het of gehad het.

  • POPIA bepaal ook dat waar die datasubjek ‘n fooi moet betaal vir dienste wat gelewer word, die Stigting die datasubjek moet voorsien van ‘n skriftelike raming van die betaalbare bedrag voordat die diens gelewer word, en kan vereis dat die datasubjek ‘n deposito van die hele of ‘n gedeelte van die fooi betaa Redes vir die weiering van die datasubjek se versoek word in PAIA uiteengesit en word hieronder bespreek.
  • POPIA bepaal dat ‘n datasubjek enige tyd beswaar kan maak teen die verwerking van persoonlike inligting deur die Stigting, op redelike gronde wat met hulle situasie verband hou, tensy wetgewing voorsiening maak vir sodanige verwerking. Die datasubjek moet die voorgeskrewe vorm wat as Bylae F hierby aangeheg is, voltooi en by die inligtingsbeampte indien by die fisiese adres, aangedui in 5.4, of by die elektroniese posadres info@responsiblegambling.org.za
  • Rekord(s) van persoonlike inligting oor die datasubjek wat die Stigting nie meer gemagtig is om te bewaar nie ingevolge POPIA se voorsienings vir die bewaring en beperking van rekords;
  • Rekord(s) van persoonlike inligting mag nie langer bewaar word as wat nodig is om die doel te bereik waarvoor die inligting versamel of daarna verwerk is nie, tensy—
  • die bewaring van die rekord deur die wet vereis of gemagtig word;
  • die Stigting redelikerwys die rekord vereis vir wettige doeleindes wat verband hou met sy funksies of aktiwiteite;
  • die bewaring van die rekord vereis word deur ‘n kontrak tussen die partye daartoe; of
  • die datasubjek of ‘n bevoegde persoon waar die datasubjek ‘n kind is, ingestem het tot die bewaring van die rekor
  • Die vernietiging of  skrapping  van  rekord(s)  van  persoonlike inligting ingevolge subartikel (9.4.1) moet gedoen word op ‘n wyse wat die rekonstruksie daarvan in ‘n verstaanbare vorm voorko
  • Rekord(s) van persoonlike inligting kan bewaar word vir tydperke langer as dié beoog in subartikel (9.4.1), vir geskiedkundige, statistiese of navorsingsdoeleindes, indien die Stigting toepaslike voorsorgmaatreëls ingestel het teen die gebruik van die rekords vir enige ander doeleindes.
  • ‘n Datasubjek wat ‘n regstelling of skrapping van persoonlike inligting of die vernietiging of skrapping van ‘n rekord van persoonlike inligting wil versoek, moet ‘n versoek by die inligtingsbeampte indien by die fisiese adres of elektroniese posadres soos hierbo uiteengesit op die vorm wat as Bylae G hierby aangeheg is. ‘n Versoek kan ook ingedien word deur hierdie skakel te volg https://responsiblegambling.org.za/paia-workform/
  • Wanneer so ‘n versoek gerig word, word bewys van identiteit vereis om die datasubjek en die versoek te verifieer. Daar kan van die datasubjek verwag word om, benewens hierdie voorgeskrewe vorm, aanvaarbare bewys van identiteit in te dien, soos ‘n gesertifiseerde kopie van die identiteitsdokument of ander wettige vorme van identitei
  • Bewys van identiteit

Bewys van identiteit word vereis om u identiteit en die versoek te verifieer. Benewens hierdie voorgeskrewe vorm kan daar van u verwag word om aanvaarbare bewys van identiteit in te dien, soos ‘n gesertifiseerde kopie van u identiteitsdokument of ander wettige vorme van identiteit.

  • Betaling van die voorgeskrewe fooie
  • Daar is twee kategorieë van fooie wat betaalbaar is:
  • Die versoekfooi: R140
  • Die toegangsfooi: Dit word bereken deur reproduksiekoste,

soek-  en  voorbereidingskoste,  sowel as  poskoste  in  ag te neem. Hierdie fooie word in Bylae B uiteengesit.

  • Artikel 54 van PAIA gee die Stigting die reg om ‘n koste te hef of ‘n fooi te vra om die koste van die verwerking van ‘n versoek en toegang tot rekords te verhaa Die fooie wat gehef kan     word,     word    uiteengesit    in    Bylae     B     van Regeringskennisgewingnr. R.757 gedateer 27 Augustus 2021 afgekondig kragtens die PAIA-regulasies. Verwys asseblief na Bylae B.
  • Waar ‘n besluit geneem is om ‘n versoek toe te staan, sal die rekord nie bekend gemaak word voordat die nodige fooie ten volle betaal is ni
  • Gronde vir weiering van toegang en beskerming van inligting:
  • Daar is verskeie gronde waarop ‘n versoek om toegang tot ‘n rekord geweier kan wor Hierdie gronde sluit in:
  • die beskerming van persoonlike inligting van ‘n derde persoon (wat ‘n natuurlike persoon is) teen onredelike openbaarmaking.
  • die beskerming van kommersiële inligting van ‘n derde party (byvoorbeeld: handelsgeheime; finansiële, kommersiële, wetenskaplike of tegniese inligting wat die kommersiële of finansiële belange van ‘n derde party kan benadeel);
  • indien openbaarmaking sou lei tot die verbreking van ‘n vertrouensplig teenoor ‘n derde party;
  • indien openbaarmaking die veiligheid van ‘n individu in gevaar stel of sekere eiendomsregte van ‘n derde persoon aantas of benadeel;
  • indien die rekord tydens regsgedinge voorgelê is, tensy daar afstand gedoen is van daardie regsvoorreg;
  • indien die  rekord  handelsgeheime,  finansiële  of  sensitiewe

inligting bevat of enige inligting wat die Stigting in onderhandelinge of in kommersiële mededinging in ’n nadelige posisie sal stel; en/of

  • indien die rekord inligting bevat oor navorsing wat namens ‘n derde party of die Stigting uitgevoer word of op die punt staan om uitgevoer te word.
  • Artikel 70    van     PAIA    bevat    ‘n                deurslaggewende   bepaling.

Openbaarmaking van ‘n rekord is verpligtend as dit die volgende sou openbaar;

  • ‘n wesenlike oortreding van, of versuim om aan die wet te voldoen; of
  • daar ‘n dreigende en ernstige openbare veiligheids- of omgewingsrisiko is; en
  • die openbare belang in die openbaarmaking van die betrokke rekord duidelik swaarder weeg as die skade wat deur die openbaarmaking daarvan beoog wo
  • Indien die versoek om toegang tot inligting ‘n derde party raak, moet sodanige derde party eers, binne 21 (een-en-twintig) dae vanaf ontvangs van die versoek, in kennis gestel wor Die derde party sal dan ‘n verdere 21 (een-en-twintig) dae hê om vertoë en/of voorleggings te rig rakende die verlening van toegang tot die rekord.

10.  Verwerking van persoonlike inligting

  • Doel van die verwerking van persoonlike inligting
    • Ingevolge POPIA moet persoonlike inligting vir ‘n bepaalde doel verwerk word.
  • Die Stigting sal persoonlike inligting slegs verwerk op maniere wat vir of versoenbaar is met die doeleindes waarvoor die data ingesamel is of wat vervolgens deur die betrokke datasubjek gemagtig word.
  • Die Stigting sal persoonlike inligting slegs bewaar so lank as wat nodig is om die wettige besigheidsdoeleindes van die Stigting te bereik of so lank as wat deur toepaslike wetgewing toegelaat of vereis wor
  • Die Stigting gebruik die persoonlike inligting wat dit versamel vir die volgende nie-volledige doeleindes, soos meer volledig uiteengesit in die Stigting se dataprivaatheidsbeleid wat op die Stigting se webwerf beskikbaar is https://responsiblegambling.org.za/privacy-policy/
  • Vir die verskaffing van behandeling, berading, psigiatriese evaluering, rehabilitasie en ander verwante aktiwiteite;
  • Vir die verwysing van individue na ‘n netwerk van behandelingsdeskundiges vir kognitiewe gedragsterapie,
  • Vir die doeleindes van die versameling van data tydens navorsing en openbare bewustheid; en sodanige inligting sal ontleed word vir die doeleindes van publikasie sonder om persoonlike inligting te beskryf of te publiseer;
  • Vir die doeleindes van verantwoordelike dobbelbydraes van bruto dobbelinkomste;
  • Vir die doeleindes van assessering en verwysing;
  • Vir die doel om sy diensverskaffers aan boord te neem;
  • Vir doeleindes van die implementering van kontraktuele ooreenkomste met diensverskaffers;
  • Vir indiensnemingsverwante doeleindes soos die werwing van personeel, die administrasie van betaalstaat, agtergrondondersoeke, prestasiebestuur, ensovoorts.
  • Vir interne ouditdoeleindes (w.s. om te verseker dat die toepaslike interne beheermaatreëls in plek is om die relevante risiko’s te versag, asook om enige ondersoeke uit te voer waar dit nodig is);
  • Vir die nakoming van belastingwette;
  • Vir eksterne ouditdoeleinde Vir hierdie doel betrek die Stigting eksterne diensverskaffers en deel hy sodoende persoonlike inligting van

die datasubjekte met derde partye;

  • Vir die hou van rekords;
  • Vir sodanige ander doeleindes waartoe die datasubjek van tyd tot tyd kan instem; en
  • Vir sodanige ander  doeleindes  soos  gemagtig  ingevolge  toepaslike wetgewi

10.2. Die Stigting sal nie die persoonlike inligting wat hy versamel vir ander doeleindes gebruik as die doeleindes wat hierin gespesifiseer word nie.

11.  Kategorieë van datasubjekte en persoonlike inligting

  • Die Stigting versamel persoonlike inligting direk vanaf die datasubjek en/of van werknemers, derde partye, diensverskaffers, en waar die Stigting persoonlike inligting van derde partye verkry, sal die Stigting verseker dat hy die toestemming van die datasubjek verkry om dit te doen of sal slegs die persoonlike inligting verwerk met die toestemming van die datasubjek waar die Stigting toegelaat word om dit te doen ingevolge die toepaslike wet Hierdie lys van kategorieë is nie volledig nie.
  • Voorbeelde van derde partye van wie persoonlike inligting versamel word, sluit in enige derde party met wie die stigting sy besigheid bedryf; regulerende liggame; verifikasie-agentskappe; ander maatskappye wat dienste aan die Stigting lewer en waar die Stigting van inligtingsbronne gebruik maak wat vir die publiek beskikbaar is.
  • Die persoonlike inligting wat daarmee verband hou, is soos volg:
Datasubjek Inligting wat verwerk moet word
Dobbeloperateurs Name van kontakpersone, naam van regspersoon, fisiese en posadres en kontakbesonderhede, registrasienommer, stigtingsdokumente, belastingverwante inligting, gemagtigde ondertekenaars, finansiële jaarstate, bruto dobbelinkomste
Dobbelreguleerders Name van kontakpersone, naam van regspersoon, fisiese en posadres en kontakbesonderhede, registrasienommer
Individue                           met dobbelversteuring Name en van, fisiese en posadres en identiteitsnommer, kontakbesonderhede,  geestesgesondheidsinligting, fisiese gesondheidsinligting
Leerders Geslag, etnisiteit, ouderdom, taal, opvoeding, name en van, fisiese en posadres en identiteitsnommer
Navorsingsubjekte Name    en    van,    geslag,              etnisiteit,  ouderdom,              taal, opvoeding, dobbeldeelname
Deelnemers aan openbare bewustheid en geleenthede Geslag, etnisiteit, ouderdom, taal, opvoeding, name en van, dobbeldeelname
Werknemers Geslag, huwelikstatus, etnisiteit, ouderdom, taal, onderwysinligting, finansiële inligting, diensgeskiedenis, ID-nommer, fisiese en posadres, kontakbesonderhede
Diensverskaffers Name van kontakpersone; naam van regspersoon, fisiese en posadres en kontakbesonderhede, registrasienommer, stigtingsdokumente, belastingverwante inligting, gemagtigde ondertekenaars
Ander derde partye Name van kontakpersone; naam van regspersoon, fisiese en posadres en kontakbesonderhede, registrasienommer, stigtingsdokumente, belastingverwante inligting, gemagtigde ondertekenaars

 

11.4.      Die ontvangers of kategorieë van ontvangers aan wie die persoonlike inligting verskaf kan word;

Kategorie van persoonlike inligting Ontvangers of kategorieë van ontvangers aan wie die persoonlike inligting verskaf kan word
Identiteitsnommer  en  name,  vir

 

nagaan van kriminele rekords

Suid-Afrikaanse Polisiediens
Kwalifikasies,     vir                             kwalifikasie-verifikasies Suid-Afrikaanse Kwalifikasie-owerheid
Krediet-  en  betalingsgeskiedenis, vir kredietinligting Kredietburo’s

 

  • Afhangende van die aard van die persoonlike inligting, kan die Stigting inligting of rekords aan die volgende kategorieë van ontvangers verskaf:
  • Statutêre toesighoudende liggame, reguleerders wat ‘n versoek om data rig;
  • Enige hof, administratiewe of regsforum, arbitrasie, statutêre kommissie of ombudsman wat ‘n versoek rig om data of ontdekking ingevolge die toepaslike reëls;
  • Suid-Afrikaanse Inkomstediens, of ‘n ander soortgelyke owerheid;
  • Enigiemand wat ‘n suksesvolle aansoek om toegang ingevolge PAIA doen;
  • Behoudens die bepalings van POPIA en die Nasionale Kredietwet, 2005 (soos gewysig), kan die Stigting inligting van ‘n personeellid met enige kredietburo of kredietverskaffers deel, indien sodanige personeellid om krediet aansoek gedoen het en ingestem het dat die Stigting gekontak kan word om hulle kredietaansoekproses te fasiliteer; en
  • Enige persoon wat sake met die Stigting doen, in die gewone gang van sake.
  • Die Stigting sal aan POPIA voldoen voordat persoonlike inligting oorgedra word aan ‘n derde party wat nie ‘n kontrakteur van die Stigting is n Voordat persoonlike inligting aan ‘n derdeparty-kontrakteur, soos ‘n gemagtigde diensverskaffer, oorgedra word, sal die Stigting skriftelike versekerings van die derde party verkry dat hy persoonlike inligting sal verwerk op ‘n wyse wat ooreenstem met POPIA. Waar die Stigting verneem dat ‘n derdeparty- kontrakteur persoonlike inligting gebruik of openbaar maak op ‘n wyse wat strydig is met POPIA, sal die Stigting redelike stappe doen om sodanige gebruik of openbaarmaking te voorkom.

 

11.7.      Beplande oorgrensvloei van persoonlike inligting

 

  • Die Stigting het ingeteken by verskeie multi-internasionale maatskappye soos Microsoft, Google, Apple, Samsung, Sage Payroll, Sage Accounting, en daarom kan sekere persoonlike inligting in die wolk buite die Republiek gestoor word.
  • Persoonlike inligting wat gestoor sal word en kategorieë van persoonlike inligting.
Kategorie van persoonlike inligting Ontvangers of kategorieë van ontvangers aan wie die persoonlike inligting verskaf kan word
Name, vanne, geslag, fisiese adres, kredietkaartinligting, e-posadresse, selfoonnommers Microsoft, Google, Apple, Samsung, Sage Payroll, Sage Accounting

 

11.8.      Algemene beskrywing van inligtingsekuriteitsmaatreëls wat deur die verantwoordelike party geïmplementeer moet word om die vertroulikheid, integriteit en beskikbaarheid van die inligting te verseker

 

  • Die sekuriteit en vertroulikheid van  persoonlike  inligting  is  uiters belangrik vir die Stigting, en as sodanig het die Stigting redelike tegniese, administratiewe en fisiese sekuriteitsmaatreëls geïmplementeer om persoonlike inligting te beskerm teen ongemagtigde toegang of openbaarmaking en onbehoorlike gebruik.
  • Die Stigting is daartoe verbind om te verseker dat sy sekuriteitsmaatreëls wat die persoonlike inligting van die datasubjek beskerm, deurlopend hersien en bygewerk word waar nodig.
  • By die verwerking van enige persoonlike inligting sal die Stigting aan die volgende minimum tegniese en organisatoriese sekuriteitsvereistes voldoen:
  • Fisiese toegang – Toegang tot persoonlike inligting word beperk in die kantoor van die Stigting en word slegs gegee aan werknemers wat toegang daartoe benodig om ‘n spesifieke werk/taak te verrig.
  • Unieke gebruikeridentifikasie – Werknemers het elkeen ‘n unieke gebruikers-ID wat aan hulle toegeken is, onderhewig aan streng vertroulikheidsondernemings ingevolge die Stigting se wagwoord- en vertroulikheidsbeleid.
  • Wagwoorde – Die Stigting sal verseker dat wagwoorde benodig word vir enige toegang tot persoonlike inligting in ooreenstemming met sy wagwoordbelei
  • Fisiese toegang en voorregte – Die Stigting verseker dat toegang tot persoonlike inligting beperk is tot werknemers op ‘n “nodig om te weet”-basis, en daar word van die Stigting se werknemers verwag om hulle unieke gebruikers-ID en toepaslike wagwoorde streng te gebruik om toegang daartoe te verkry.
  • Rugsteun – Die Stigting verseker dat alle persoonlike inligting gereeld gerugsteun word, gebaseer op operasionele of wetlike vereistes, en dat rugsteuntoetse gereeld uitgevoer word om te verseker dat persoonlike inligting herwin kan word ingeval sodanige persoonlike inligting verlore, beskadig of vernietig raak.
  • Indringerware-beskerming – Die Stigting verseker dat sy omgewing omvattende sagteware vir die beskerming teen indringerprogramme het, en die sagteware is spesifiek ontwerp om die Stigting teen die mees onlangse indringerware- besmettings te besker
  • Kwesbaarheidskandering – Die Stigting doen gereeld kwesbaarheidskanderings om te bepaal of persoonlike inligting voldoende beskerm word teen eksterne bedreigings.

12.  Beskikbaarheid van die handleiding

  • Hierdie handleiding is beskikbaar in drie amptelike tale, naamlik Engels, Afrikaans en isiZulu.
  • andleiding     is     beskikbaar     op     die                  Stigting           se    webwerf

https://www.responsiblegambling.org.za  en  vir  openbare  inspeksie  by  die

kantoor van die Stigting gedurende normale besigheidsure, aan enige persoon op versoek en die betaling van die voorgeskrewe bedrag, asook aan die reguleerder op versoek.

13.  Bywerking van die handleiding

Die hoof van die Stigting sal hierdie handleiding op ’n gereelde grondslag bywerk.

14.  Voorgeskrewe vorms en fooistruktuur

Die vorms en fooistruktuur wat onder PAIA voorgeskryf word en die vorms wat onder POPIA voorgeskryf word, is by hierdie handleiding aangeheg.

  • ‘n Fooi vir ‘n kopie van die Handleiding, soos beoog in bylae B van die Regulasies, is betaalbaar vir elke A4-grootte fotokopie wat gemaak wor
KLIK HIER OM VORMS AF TE LAAI